Felanmälan

Ibland händer det att något som hör till lägenheten går sönder eller av någon annan anledning inte fungerar som det ska. I en bostadsrättslägenhet svarar lägenhetsinnehavaren själv för merparten av underhållet. 

Uppdelningen av vilka åtgärder lägenhetsinnehavaren respektive föreningen svarar för framgår av broschyren "Vem svarar för underhållet".

Utöver fel i den egna lägenheten har man - som bostadsrättshavare och delägare i fastigheten - intresse av att även fel och brister som noteras i de allmänna utrymmena, som t.ex. i trapphus, tvättstugor och på gårdar, anmäls för åtgärd.

Felanmälan görs till till Riksbyggens fastighetsservice Dag&Natt på tfn nr 0771-860 860, på Riksbyggens hemsida eller via e-post till fastighetsservice@riksbyggen.se .

Tänk på att alltid ha ert objekts-/lägenhetsnummer till hands när ni felanmäler. Detta hittar ni på avgifts- eller hyresavin alternativt på ert lägenhets- eller hyresavtal. Lägenhetsnumret står även i trappan på dörrkarmen ovan tamburdörren.